Monday, December 7, 2009

Percubaan Melabur Emas Public Gold

Assalamualaikum...dan salam sejahtera. alfaaizy berbicara lagi... dalam tempoh cuti ni, tak banyak aktiviti yang boleh dilakukan...just rutin harian sebagai seorang suami dan seorang bapa kepada seorang putera dan seorang puteri. Namun suka di hati melayan karenah anak-anak ni. Alhamdulillah aku bersyukur dengan kurniaan Ilahi atas segala kurniaanNya.

Dah lama dah dok cari dan baca tentang pelaburan emas ni. Tup...tup baru ni ada modal sket, so apalagi saya pun cubalah membeli emas daripada Public Gold Lebuh Bishop tanggal 3 disember 2009. Namun mungkin pengetahuan dan pengalaman saya yang masih cetek dan kurang, saya mungkin silap bacaan tentang turun naik harganya. Sehari selepas beli emas, harganya menjunam turun...dan turun...dan turun. Sehingga catatan ini ditulis pun harga masih tidak stabil.

Namun, sejenak di hati saya berfikir mungkin ini hanya sementara dan mudah-mudahan pelaburan ini membuahkan hasil yang tebaik buat alfaaizy. Mengikut ramalan emas dunia boleh meningkat sehingga USD 2500/Oz. Semasa saya membuat pembelian harga dalam lingkungan USD 1200/Oz. Maknanya harga masih dalam perangkaan meningkat naik. Itu yang membuatkan saya meneruskan aktiviti pelaburan emas ini.

Terpaksa stop dulu, coz ada sedara datang rumah. Sehingga bertemu lagi di lain bicara yang tidak seberapa ini.

No comments:

Post a Comment